Julianastraat 6

6065 AM Montfort

0475-548000

Bij spoed toets 1

Praktische Informatie

Praktische Informatie

De praktijk is op werkdagen geopend van 08.00 uur tot 17.00 uur. Afhalen van medicijnen kan tot 17.30 uur. Van 12.30-13.30 uur is de praktijk uitsluitend voor spoedgevallen telefonisch bereikbaar.

Op dit moment kunnen we helaas geen nieuwe patiënten in onze praktijk inschrijven met uitzondering van de inwoners van Montfort, Maria-Hoop, Linne en Sint Joost. Op het moment dat dit wel weer mogelijk is voor andere plaatsen, zal dat op deze pagina worden vermeld.

Klik hier om u in te schrijven als nieuwe patiënt.

Voor veel praktische zaken kunt u gebruik maken van de patiëntenportaal, zoals om

  • Een afspraak maken
  • Een E-consult aan te vragen (vraag stellen via email consult)
  • Uw medicatie te herhalen (alleen chronische medicatie)
  • Uitslagen van bloed te bekijken
  • Uw dossier in te zien

Inloggen de pagina Home te gaan en op de betreffende link te klikken. Klik hier om naar de Home pagina te gaan.

Voor een uitgebreide uitleg over het gebruik van de patiëntenportaal, kunt u de handleiding raadplegen via deze link

Wanneer u een bezoek aan de dokter wilt brengen, kunt u via uw patientenportaal van Uw Zorgonline zelf een afspraak maken. Dit geldt niet voor spoedgevallen.

Ook kunt u telefonisch een afspraak maken (0475-548000 keuze 4). De doktersassistente zal u vragen om meer informatie om uw hulpvraag te verhelderen en zal soms zelf advies kunnen geven.

Ook voor een afspraak met de doktersassistente, zoals het laten uitspuiten van uw oren, uw urine nakijken e.d. dient u telefonisch een afspraak te maken. Op de pagina Ons Zorgaanbod/Dokterassistentes staat een opsomming van alle handelingen die de assistentes kunnen uitvoeren.

Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een visite afgelegd wordt. In de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter. U kunt een huisbezoek aanvragen bij de assistente.

Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

  • Een consult duurt gemiddeld 10 minuten. Vraag een dubbel consult als u denkt meer tijd nodig te hebben of meer dan één medisch probleem wilt bespreken.
  • Voor eerste hulp bij ongelukken kunt u meteen terecht. Het is wel noodzakelijk om dit eerst telefonisch te overleggen, zodat u de beste hulp krijgt op dat moment.
  • Sommige vragen kunnen, in overleg met de doktersassistente via het patientenportaal door de arts worden beantwoord. In sommige gevallen kan dit alleen telefonisch worden beantwoord. U belt dan zelf na een bepaalde tijd, die samen met u is afgesproken, terug.

Bij afwezigheid van uw eigen huisarts wordt de zorg voor u overgenomen door de andere huisarts van onze praktijk.

Zoals u weet is de huisartsenpraktijk de laatste tijd steeds drukker geworden. Daar kunnen u en wij helaas niet veel aan doen, maar wél een beetje!

Het valt ons namelijk op dat afspraken de laatste tijd vaker niet nagekomen worden.

Dit kan natuurlijk per ongeluk zijn of misschien waren de klachten al over of er was een andere reden……..

En het is prima, dat als de klachten over zijn, u niet komt.

Of als u om een andere reden verhinderd bent. Maar meld dat dan wel even bij de assistente dat u  niet komt, want dan kunnen wij iemand anders op uw afspraak inplannen.

Dus een vriendelijk verzoek aan iedereen die een afspraak in de praktijk heeft:

Indien de afspraak niet schikt, of de klacht is al over, annuleer dan de afspraak!!

Zodat iedereen op tijd de juiste zorg en behandeling kan krijgen.

Samen kunnen wij dit.

In onze praktijk is een apotheek-uitdeelpost van Apotheek Maar (Nederweert) gevestigd, open van maandag t/m vrijdag tot 17.30 uur. Voor vragen over recepten, facturen of leveranciers: Apotheek Maar: tel. 0495-626930 of via het keuzemenu van de praktijk 0475-548000 toets 3. Herhaalrecepten vraagt u bij voorkeur digitaal aan via uw patientenportaal óf via het telefonisch keuzemenu van de praktijk (0475-548000, toets 2).

Via uw patientenportaal kunt u uw herhaalmedicijnen aanvragen wanneer het u uitkomt. Heeft u nog geen account voor deze service? Meld u dan hiervoor aan. In deze instructie staat beschreven hoe u zich kunt aanmelden. Herhaalrecepten die telefonisch of online zijn besteld vóór 11.30 uur kunnen de volgende werkdag ná 15.00 uur opgehaald worden.

Met spoed iets nodig? Overleg dan met de assistente.

Het is mogelijk om uw medicatie te blisteren (verpakken per inname moment) of automatisch voor elke drie maanden klaar te laten maken (u krijgt vanzelf bericht via mail, sms of een telefoontje van de apotheek. Dit vraagt u aan via de apothekersassistente of via de huisarts.

U mag van ons verwachten dat wij uw medische hulpvraag correct behandelen.
Wij verwachten van u dat u onze hulpverleners daarvoor de kans geeft, door ze rustig en respectvol te woord te staan en geen overlast te veroorzaken voor andere patiënten. Dit geldt voor contact per telefoon, voor huisbezoek en ook als u de praktijk voor een consult bezoekt.

We willen graag de volgende afspraken met u maken:

  • Wij helpen u zo snel mogelijk.
  • Spoedgevallen gaan voor, graag uw begrip.
  • Wij gaan respectvol met elkaar om en beledigen elkaar niet.
  • Wij tolereren geen discriminatie, agressie, geweld en ongewenst (seksueel) intimiderend gedrag in welke vorm dan ook. Wanneer dit toch voorkomt zal uw huisarts hiervan op de hoogte worden gebracht en volgt er een aantekening in onze administratie.
  • Mensen die onder invloed zijn van alcohol en/of drugs kan de toegang tot de huisartsenpraktijk geweigerd worden.
  • Respecteer de privacy van onze patiënten en maak geen foto’s of filmpjes.
  • Mobiel bellen mag maar houd rekening met anderen en zet uw telefoon op stil.
  • Met uitzondering van hulphonden zijn dieren niet toegestaan in de praktijk.
  • De praktijk is niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal.
  • Bij ernstige overschrijding van onze regels wordt er aangifte gedaan bij de politie.
  • Wanneer u graag geluidsopnames van het consult wilt maken verzoeken wij u dit vooraf te melden.
  • Plaats auto’s/fietsen in parkeervakken cq. fietsrekken
  • Informeer de huisarts zo volledig mogelijk over uw gezondheid
  • Patiënten niet ingeschreven bij deze praktijk betalen bij voorkeur contant


Te laat op het spreekuur zonder bericht, zien wij als niet verschijnen zonder bericht

Betere zorg door goede informatie: LSP

Ziekte, een blessure of een ongeval komt vaak onverwacht. Daardoor kunt u terechtkomen bij een onbekende arts, een andere apotheek of de huisartsenpost. Dan is het belangrijk dat die zorgverlener uw actuele medische gegevens kan inzien. Zo krijgt hij een goed beeld van uw medische situatie en krijgt u de juiste zorg.

Altijd uw gegevens snel bij de hand

Zorgverleners maken daarom gebruik van een regionaal netwerk om elektronisch medische gegevens te delen met andere zorgverleners in hun regio: de zorginfrastructuur van het LSP. Via dit netwerk kunnen zij de belangrijkste gegevens uit uw huisartsdossier opvragen én een overzicht van de medicijnen die u gebruikt. Zo hebben zij alle belangrijke informatie over uw gezondheid op elk moment snel bij de hand. Ook ‘s avonds, in het weekend en in spoedsituaties.

Alleen met uw toestemming

Uw huisarts en apotheek mogen uw medische gegevens alleen delen met andere zorgverleners als u daar vooraf toestemming voor heeft gegeven. En andere zorgverleners mogen de gegevens alleen inzien als dat nodig is voor uw behandeling. U regelt uw toestemming door een ingevuld en ondertekend toestemmingsformulier in te leveren bij de praktijk. Voor meer informatie kijk op deze website of het filmpje.

 
 
 
 

Onze praktijk is HaZo24 gecertificeerd. HaZo24 is een keurmerk voor huisartsenpraktijken die werken aan verbetering van de zorg.

 

Uw huisarts of praktijkondersteuner kan samen met u uw wensen, vragen en ideeën bespreken en nagaan welke zorg bij u past en u daarin de passende begeleiding bieden. Dit geeft vertrouwen en kan zorgen en angsten  doen verminderen. Deze informatie kan dan worden opgenomen in uw medisch dossier en dient met enige regelmaat herbesproken of opnieuw uitgesproken te worden.

Uw wensen kunnen worden vastgelegd in een verklaring, die u zelf in kunt vullen en aan uw zorgverlener kunt geven. De verklaring vindt u hier. U kunt dit formulier opsturen of mailen. Natuurlijk kunt u het ook aan uw zorgverlener afgeven.

Indien u hierover graag in gesprek wilt met een van de huisartsen of praktijkondersteuner, dan kunt u hiervoor een dubbele afspraak maken, zodat er ruim de tijd is om alles aan bod te laten komen. De huisarts, de praktijkverpleegkundige, maar ook de assistente, kan u hier van tevoren al aanvullende (schriftelijke) informatie over geven die u van tevoren wellicht al kunt bekijken, zodat u tijdens het gesprek al beter bent voorbereid. 

U kunt hierbij denken aan de volgende punten:

  • Wilsverklaring; wat wil ik wel en wat juist niet meer qua behandeling?
  • Wie is mijn aanspreekpunt en neemt de beslissingen als ik daar zelf niet meer toe in staat bent? (vertegenwoordiger)
  • Wel/niet reanimeren?
  • Waar wil ik sterven?
  • Palliatieve sedatie?
  • Euthanasie verklaring?
  • Wat vind ik ondraaglijk lijden?
  • Donorschap?

Voor meer informatie kunt u gerust navraag doen bij uw huisarts, praktijkondersteuner en/of assistente. Tevens zijn er diverse websites waaronder thuisarts.nl, de website van rijksoverheid en NVVE waar ook meer informatie en voorbeelden van dergelijke verklaringen staan.

Translate »

Registreer uzelf bij onze praktijk

Wij zijn open voor nieuwe patienten

 

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen.

Wij nemen nieuwe patienten aan uit Sint Joost, Sint Odilienberg, Maria-hoop en Montfort. Schrijf u in via het formulier. 

U ontvang binnen 72 uur een bevestiging per mail van onze praktijk. 

Registreer uzelf bij onze praktijk

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Bel voor een afspraak

Call Now Button Ga naar de inhoud