Praktijkinformatie

Algemene informatie

Huisartsenpraktijk Montfort kenmerkt zich doordat het een moderne uitgeruste praktijk is in het gezellige Montfort, gemeente Roerdalen en staat voor persoonlijke, laagdrempelige en continue zorg.
.
Onze praktijk HaZo24 gecertificeerd. HaZo24 is een keurmerk voor huisartsenpraktijken die werken aan verbetering van de zorg.

Praktische informatie

De praktijk is op werkdagen geopend van 08.00 uur tot 17.00 uur. Afhalen van medicijnen kan tot 17.30 uur. Van 12.30-13.30 uur is de praktijk uitsluitend voor spoedgevallen telefonisch bereikbaar.

Inschrijven als nieuwe patiënt

Op dit moment kunnen we helaas geen nieuwe patiënten in onze praktijk inschrijven met uitzondering van de postcode 6065. Op het moment dat dit wel weer mogelijk is, zal dat op deze pagina worden vermeld.
.
Klik op de button hier beneden om u in te schrijven als nieuwe patiënt.
.

eServices / patiëntenportaal

Voor veel praktische zaken kunt u gebruik maken van de eServices (patiëntenportaal), zoals om

      • Een E-consult aan te vragen (vraag stellen via email consult)
      • Uw medicatie te herhalen (alleen chronische medicatie)
      • Uitslagen van bloed te bekijken
      • Uw dossier in te zien

.
Inloggen kunt u via deze link

Voor een uitgebreide uitleg over het gebruik van de eServices (patiëntenportaal), kunt u de handleiding raadplegen via deze link

Afspraak maken

Wanneer u een bezoek aan de dokter wilt brengen, kunt u telefonisch een afspraak maken (0475-548000 keuze 4). De doktersassistente zal u vragen om meer informatie om uw hulpvraag te verhelderen en zal soms zelf advies kunnen geven.
.
Ook voor een afspraak met de doktersassistente, zoals het laten uitspuiten van uw oren, uw urine nakijken e.d. dient u telefonisch een afspraak te maken. Op de pagina Ons Zorgaanbod/Dokterassistentes staat een opsomming van alle handelingen die de assistentes kunnen uitvoeren.
.
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een visite afgelegd wordt. In de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter. U kunt een huisbezoek aanvragen bij de assistente.
.
Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

.

      • Een consult duurt gemiddeld 10 minuten. Vraag een dubbel consult als u denkt meer tijd nodig te hebben of meer dan één medisch probleem wilt bespreken.
      • Voor eerste hulp bij ongelukken kunt u meteen terecht. Het is wel noodzakelijk om dit eerst telefonisch te overleggen, zodat u de beste hulp krijgt op dat moment.
      • Sommige vragen kunnen, in overleg met de doktersassistente, telefonisch worden beantwoord. U belt dan zelf na een bepaalde tijd, die samen met u is afgesproken, terug.

.
Bij afwezigheid van uw eigen huisarts wordt de zorg voor u overgenomen door de andere huisarts van onze praktijk.

Herhaalrecepten

In onze praktijk is een apotheek-uitdeelpost van Apotheek Maar (Nederweert) gevestigd, open van maandag t/m vrijdag tot 17.30 uur. Voor vragen over recepten, facturen of leveranciers: Apotheek Maar: tel. 0495-626930 of via het keuzemenu van de praktijk 0475-548000 toets 3. Herhaalrecepten vraagt u digitaal aan via de e-Service óf via het telefonisch keuzemenu van de praktijk (0475-548000, toets 2).
.
Via de e-Services kunt u uw herhaalmedicijnen aanvragen wanneer het u uitkomt. Heeft u nog geen account voor deze service? Vraag dit dan aan de assistente. Herhaalrecepten die telefonisch of online zijn besteld vóór 11.30 uur kunnen de volgende werkdag ná 15.00 uur opgehaald worden.
.
Met spoed iets nodig? Overleg dan met de assistente.
.
Het is mogelijk om uw medicatie te blisteren (verpakken per inname moment) of automatisch voor elke drie maanden klaar te laten maken (u krijgt vanzelf bericht via mail, sms of een telefoontje van de apotheek. Dit vraagt u aan via de apothekersassistente of via de huisarts.

Wat mogen we van elkaar verwachten?

U mag van ons verwachten dat wij uw medische hulpvraag correct behandelen.
Wij verwachten van u dat u onze hulpverleners daarvoor de kans geeft, door ze rustig en respectvol te woord te staan en geen overlast te veroorzaken voor andere patiënten. Dit geldt voor contact per telefoon, voor huisbezoek en ook als u de praktijk voor een consult bezoekt.
.
We willen graag de volgende afspraken met u maken:

      • Wij helpen u zo snel mogelijk.
      • Spoedgevallen gaan voor, graag uw begrip.
      • Wij gaan respectvol met elkaar om en beledigen elkaar niet.
      • Wij tolereren geen discriminatie, agressie, geweld en ongewenst (seksueel) intimiderend gedrag in welke vorm dan ook. Wanneer dit toch voorkomt zal uw huisarts hiervan op de hoogte worden gebracht en volgt er een aantekening in onze administratie.
      • Mensen die onder invloed zijn van alcohol en/of drugs kan de toegang tot de huisartsenpraktijk geweigerd worden.
      • Respecteer de privacy van onze patiënten en maak geen foto’s of filmpjes.
      • Mobiel bellen mag maar houd rekening met anderen en zet uw telefoon op stil.
      • Met uitzondering van hulphonden zijn dieren niet toegestaan in de praktijk.
      • De praktijk is niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal.
      • Bij ernstige overschrijding van onze regels wordt er aangifte gedaan bij de politie.
      • Wanneer u graag geluidsopnames van het consult wilt maken verzoeken wij u dit vooraf te melden.
      • Plaats auto’s/fietsen in parkeervakken cq. fietsrekken
      • Informeer de huisarts zo volledig mogelijk over uw gezondheid
      • Patiënten niet ingeschreven bij deze praktijk betalen bij voorkeur contant

.
Te laat op het spreekuur zonder bericht, zien wij als niet verschijnen zonder bericht

Landelijk Schakel Punt (LSP)

Betere zorg door goede informatie: LSP
.
Ziekte, een blessure of een ongeval komt vaak onverwacht. Daardoor kunt u terechtkomen bij een onbekende arts, een andere apotheek of de huisartsenpost. Dan is het belangrijk dat die zorgverlener uw actuele medische gegevens kan inzien. Zo krijgt hij een goed beeld van uw medische situatie en krijgt u de juiste zorg.
.
Altijd uw gegevens snel bij de hand
.
Zorgverleners maken daarom gebruik van een regionaal netwerk om elektronisch medische gegevens te delen met andere zorgverleners in hun regio: de zorginfrastructuur van het LSP. Via dit netwerk kunnen zij de belangrijkste gegevens uit uw huisartsdossier opvragen én een overzicht van de medicijnen die u gebruikt. Zo hebben zij alle belangrijke informatie over uw gezondheid op elk moment snel bij de hand. Ook ‘s avonds, in het weekend en in spoedsituaties.
.
Alleen met uw toestemming
.
Uw huisarts en apotheek mogen uw medische gegevens alleen delen met andere zorgverleners als u daar vooraf toestemming voor heeft gegeven. En andere zorgverleners mogen de gegevens alleen inzien als dat nodig is voor uw behandeling. U regelt uw toestemming door een ingevuld en ondertekend toestemmingsformulier in te leveren bij de praktijk. Voor meer informatie kijk op deze website of het filmpje.

Klachtenprocedure

Als huisartsenpraktijk willen wij ons werk graag zo professioneel mogelijk uitvoeren en vinden wij het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk kan het voorkomen dat u geen goed gevoel heeft over het contact met onze praktijk. Zo vindt u bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of heeft u de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en wij ervan kunnen leren.
.
U kunt uw klacht of opmerking indienen door zich rechtstreeks tot een van onze medewerkers te wenden. Eén van onze medewerkers neemt uw klacht dan zo snel mogelijk in behandeling.

PRAKTIJK.nl Zorgsites CGM MIRA

e-Services/ Online regelen

.
Wilt u gebruik maken van de e-Services?
.
Vraag aan de balie van de praktijk om uw persoonlijke inlogcode.

Deze ontvangt u na het ondertekenen van een toestemmingsverklaring. Dit ivm de Wet op de Privacy (AVG).
.
Wat kunt u met de e-Services

      • Zelf een afspraak maken bij uw huisarts.
      • Een vraag stellen (E-consult aanvragen)
      • Uw medicijnen bestellen (alleen chronische medicijnen)
      • Uitslagen van bloed bekijken in “mijn medisch dossier”
      • Uw dossier inzien in “mijn medisch dossier”

 .

Hoe werkt de e-Services?

Meer informatie? Thuisarts.nl!

Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:

      • om gezond te blijven;
      • om klachten zelf aan te pakken;
      • als u zich afvraagt wanneer u naar de huisarts moet gaan;
      • als u zich wilt voorbereiden op een gesprek met uw huisarts;
      • als u de uitleg en adviezen nog eens na wilt lezen na een bezoek aan uw huisarts;
      • als u op zoek bent naar meer informatie over een onderwerp.

.
Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.

thuisarts
thuisarts
Translate »
Call Now Button